Nyheder

Det forpligter at have grøn omstilling som kernefokus. Derfor har vi i Gate 21 naturligvis kigget vores transportvaner efter i sømmene. Med udgangspunkt i egne erfaringer vil vi gerne inspirere til, hvad andre virksomheder kan gøre for at skabe bedre mobilitet for medarbejderne.
Forår og sommer er oplagt cykelvejr og derfor også tidspunktet for de store tilbagevendende cykelkampagner. Men hvordan får man medarbejderne til at cykle hele året rundt? Hos MOE er man måske ved at knække koden – mens de ”knækker cancer”.
Fang dagens fantastiske solopgange og -nedgange med en cykeltur til og fra arbejde i den mørke tid, vi går i møde. Det er et af rådene fra Active Consulting til medarbejderne i Agilent Technologies, som arbejder aktivt med at få medarbejderne til at cykle mere. Få flere gode råd – lige til at hænge op i cykelkælderen – i denne artikel.
32 medarbejdere på Furesø Rådhus satte sig i slutningen af august op på cyklen i forbindelse med et event på rådhuset. Det var startskuddet til projektet ’Turbo på cykelpendlerkulturen på Furesø Rådhus’, som skulle få flere medarbejdere til at cykle mere til og fra arbejde. 
Gennem de seneste år har netværket Smart Mobility in LOOP CITY arbejdet med en række virksomheder for at forberede dem på den øgede trængsel, når byggeriet af letbanen går i gang.
Anlægget af letbanen i LOOP CITY og udvidelse af MOEs eget domicil har fået virksomheden til at sætte ekstra fokus på nye måder at komme på arbejde på.
At komme frem til tiden er vigtigt for de fleste – både når de skal møde på arbejde og hente børn om eftermiddagen. Derfor har virksomhederne i netværket Smart Mobility in LOOP CITY efterspurgt en god og gennemsigtig plan for, hvordan der informeres under letbanearbejdet, og hvor informationerne findes. Både kommuner og Hovedstadens Letbane har den seneste tid arbejdet for at gøre det nemt at få information, når maskinerne hakker i vejene på og omkring Ring 3. Både kendte og nye informationskanaler og -teknologier tages i brug.
Udsigten til mere trængsel får flere virksomheder langs den kommende letbane til at hjælpe deres medarbejdere med at komme nemmere på arbejde ved at skifte bilen ud med cyklen. Både Novo Nordisk og Agilent Technologies har iværksat flere tiltag
Spørgsmålene er mange, når der bygges letbane i Ring 3. Hvornår går byggeriet i gang? Hvornår kan vi forvente arbejdet kan mærkes i morgentrafikken? Og hvorfor skal vi have en letbane i Ring 3? Vi har stillet nogle af de hyppigst stillede spørgsmål til projektdirektør for hovedstadens letbane, Patrik Magnusson, og håber du finder svar på netop dine spørgsmål.
Det behøver hverken være tidskrævende, dyrt eller besværligt at organisere samkørsel. Det er erfaringen fra Region Hovedstaden, hvor man har skabt et simpelt men effektivt system ved hjælp af eksisterende og gratis værktøjer.